Jump to content
The Education Forum

Borivoj Brdicka

Members
  • Content Count

    4
  • Joined

  • Last visited

About Borivoj Brdicka

  • Rank
    New Member

Contact Methods

  • Website URL
    http://it.pedf.cuni.cz/~bobr/
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Location
    Praha
  1. Borivoj Brdicka

    O pedagogice a vyučování.

    Souhlasím a děkuji za odkaz! Umístím ho v nejbližší době na nástěnku Učitelského spomocníka. Zdravím z Prahy.
  2. Borivoj Brdicka

    Všichni maturanti všemi deseti

    Proč si myslím, že to není až tak potřeba. Já sám jsem míval před několika lety ten pocit, že se bez psaní všemi deseti neobejdu. Už mě to přešlo a klidně dál klofu nanejvýš tak pěti. Hlavním důvodem je to, že v naprosté většině případů to, co píšu, zároveň vymýšlím. A myšlení mi jde mnohem pomaleji, takže mě prsty ani moc nezržují. Něco úplně jiného je příprava písařů a sekretářů (schválně mužský rod, aby se nám dámy neurazily). Ale ti to mají jistě povinné. Má to ještě jeden aspekt. Jak dlouho se ještě asi bude klávesnice používat. Skoro bych řekl, že naše děti už se bez ní brzy obejdou a budou většinu textu do počítače diktovat. Jen doufám, že se nedožiju toho, že budou naopak počítače řídit nás!
  3. Borivoj Brdicka

    Information is not learning

    John I don't agree. The good WebQuest is not based on the linked materials but on the appropriate task, which is only supported by the links, teacher, and team work. By the way, last months we have developed the WebQuest tool for Czech teachers (this time only in Czech), which incorporated database, publishing system and discussions. More on http://omicron.felk.cvut.cz/~bobr/papers/ESP19_BoBr.htm I wish all of the E-HELP project partners big success! BoBr from Prague
  4. Borivoj Brdicka

    O školách a školství.

    Dovolím si připojit své stanovisko. Zajisté jiný pohled na věc musí mít člověk žijící v prostředí, kde bylo doposud poměrně přesně určováno, co se má v kterém okamžiku učit. Plně si uvědomuji, že pro většinu učitelů volnost získaná nutností vlastní přípravy osnov znamená spíše komplikaci. Ti asi budou i nadále učit tak, jak doposud. Záměrem, který bude asi velmi obtížně splnitelný, však je dát možnost těm, kteří chtějí učit jinak. To může být jak lépe - tak hůře. Dovolím si nesouhlasit s tvrzením, že těm nejlepším studentům je to jedno, že jejich úroveň je nezávislá na systému. Jak známo, nadaní studenti se v prostředí, kde musí dělat totéž, co ostatní, velmi nudí a zakrňují. Už samotná možnost najít pro všechny takovou roli, v níž by vynikli, dává šanci k dosažení mnohem lepších výsledků všem. To však dokáží jen ti nejlepší učitelé. Jak vidíte, teoreticky s plánovanými změnami osnov jednoznačně souhlasím. Praktické problémy se ale dají s jistotou očekávat. Zdravím všechny čtenáře, aktivní diskutéry zvláště!
×