Jump to content
The Education Forum

How the CIA controls the news

Recommended Posts

One less anti-American scumbag walking the Earth. Pity.

Mr. BS, feel free to expand and expound on your anti-human, anti-humanitarian, pro-hate, pro-murderous and delicately worded comment above....do you feel that anyone who you and your ilk deem 'anti-American' deserve death or just should be celebrated when dead (by whatever means necessary).....? Why exactly did Webb deserve to die to the extent you celebrate it? Was it that he said the CIA deals in drugs and other such, or that he even dared to 'go there'? Do you support death squads to deal with such people in and outside the USA? Do you feel JFK deserved his execution? What would you propose be done with persons who question 'authority' - denial of vote? incarceration in camps? torture and death? Who decides who is breaking the 'rules' of a 'Pro-American'? Have you ever read the Constitution and Bill of Rights? Is there ever any reason to question illegitmate or illegal and immoral authority? Doesn't 'authority' in the USA come from the People? Are all Americans outside of the borders not on a spy mission, corporate robbery, or engaged in killing 'anti-Americans' ipso facto 'anti-American'? Would you endorse a statement such as yours above be placed on each innocent person killed worldwide in the ongoing expansion of American Empire? How do you differentiate your morality from that of your 'enemy' [the 'islamofascists' et al.] when you stoop to what you allege is their morality and means? Anyone on the Forum or groups of persons in USA and world you would wish dead? Since you believe there is not enough of your 'religion' in the USA today kindly cite where in your religion such hate and intolerance is taught and what 'more of it' would mean for the undertakers worldwide - not to mention morality, peace, justice. Here is your BIG chance to enlighten we blind on your 'superior' views and ethics - and worldview for the future. We await such enlightenment - as you hold us in contempt your presence here must be to so enlighten. To date a number of us have noted you have not yet beknighted us with this enlightenment. I think the time is now or never. Enlighten away....or better go away.

I note that BS didn't even try to address anything I brought up here....and 'enlighten' us.

BS is been on my ignore list. I never have to deal with him. However, I do not see why he should

be on this forum. He serves no purpose. I have learned a lot in my short time that I have been here, reading posts by many researchers who spent a lot of time on this subject. Even his ignored posts are distracting.

I would like to make a little contribution by calling this picture the Smiling Secret Service Agent,

"It was a joke" .


Link to comment
Share on other sites

  • Replies 32
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Anderson Cooper's CIA Secret


Anderson Cooper has long traded on his biography, carving a niche for himself as the most human of news anchors. But there's one aspect of his past that the silver-haired CNN star has never made public: the months he spent training for a career with the Central Intelligence Agency.

Following his sophomore and junior years at Yale—a well-known recruiting ground for the CIA—Cooper spent his summers interning at the agency's monolithic headquarters in Langley, Virginia, in a program for students interested in intelligence work. His involvement with the agency ended there, and he chose not to pursue a job with the agency after graduation, according to a CNN spokeswoman, who confirmed details of Cooper's CIA involvement to Radar.

Hmmmm. Interesting. I thought once CIA always CIA. I like Anderson Cooper, but will watch him a bit more closely now to see if there is an overt pro gov. spin.



Dawn: Not only Anderson Cooper has to be watched but others, too, it seems from the following article.


10 Miami journalists take U.S. pay

Miami Herald

Sept. 8, 2006

At least 10 local journalists accepted U.S. government pay for programs on Radio Martí or TV Martí. El Nuevo Herald fired two of them Thursday for conflict of interest.



At least 10 South Florida journalists, including three from El Nuevo Herald, received regular payments from the U.S. government for programs on Radio Martí and TV Martí, two broadcasters aimed at undermining the communist government of Fidel Castro. The payments totaled thousands of dollars over several years.

Those who were paid the most were veteran reporters and a freelance contributor for El Nuevo Herald, the Spanish-language newspaper published by the corporate parent of The Miami Herald. Pablo Alfonso, who reports on Cuba and writes an opinion column, was paid almost $175,000 since 2001 to host shows on Radio Martí and TV Martí. El Nuevo Herald freelance reporter Olga Connor, who writes about Cuban culture, received about $71,000, and staff reporter Wilfredo Cancio Isla, who covers the Cuban exile community and politics, was paid almost $15,000 in the last five years.

Alfonso and Cancio were dismissed after The Miami Herald questioned editors at El Nuevo Herald about the payments. Connor's freelance relationship with the newspaper also was severed.

Alfonso and Cancio declined to comment. Connor was unavailable for comment.

Jesús Díaz Jr., president of the Miami Herald Media Co. and publisher of both newspapers, expressed disappointment, saying the payments violated a ''sacred trust'' between journalists and the public.

''Even the appearance that your objectivity or integrity might have been impaired is something we can't condone, not in our business,'' Díaz said. ``I personally don't believe that integrity and objectivity can be assured if any of our reporters receive monetary compensation from any entity that he or she may cover or have covered, but particularly if it's a government agency.''

Other journalists receiving payments from the U.S. Office of Cuba Broadcasting, which runs Radio and TV Martí, included: Diario Las Americas opinion page editor Helen Aguirre Ferre and reporter/columnist Ariel Remos; Channel 41 news director Miguel Cossio; and syndicated columnist Carlos Alberto Montaner, whose opinions appear in the pages of El Nuevo Herald and The Miami Herald.


Radio and TV Martí are U.S. government programs created to promote democracy and freedom in Cuba. Their programming cannot be broadcast within the United States because of anti-propaganda laws. Radio and TV Martí have received $37 million this year.

The payments to journalists were discovered in documents recently obtained by The Miami Herald as a result of a federal Freedom of Information Request filed on Aug. 15.


Pedro Roig, the director of the Office of Cuba Broadcasting since 2003, said he has sought to improve the quality of news by, among other things, hiring more Cuban exile journalists as contractors. He said it's each journalist's responsibility to adhere to their own ethics and rules.

''We consider them to be good journalists, and people who were formed inside that system who got out [of Cuba] and adapted and made good,'' Roig said. ``In reality, I feel very satisfied.''

Journalism ethics experts called the payments a fundamental conflict of interest. Such violations undermine the credibility of reporters to objectively cover key issues affecting U.S. policy toward Cuba, they said.

Iván Román, executive director of the National Association of Hispanic Journalists, said the payments from TV and Radio Martí posed a clear conflict of interest.

''It's definitely a line that journalists shouldn't be crossing,'' said Román, a former El Nuevo Herald journalist. ``It's clear the medium has a particular agenda. If they cover Cuban issues, it could be seen as a conflict.''

El Nuevo Herald Executive Editor Humberto Castelló said he hadn't been aware that the three writers were being paid by the federal government.

''I lament very much that I had not been informed before by them,'' Castelló said. ``We discussed the situation with them and they were both dismissed immediately.''


The journalists involved are among the most popular in South Florida, and many were reporting on issues involving Radio or TV Martí for their news organizations.

Channel 41 reporter Juan Manuel Cao, who received $11,400 this year from TV Martí, made news in July when he confronted Castro during an appearance in Argentina by pressing the Cuban leader to explain why his government had not allowed a well-known doctor and dissident, Hilda Molina, to leave the island to visit her son in Argentina.

During the exchange, Castro openly questioned Cao if anyone was paying him to ask that question. The Cuban government has long contended that some South Florida Spanish-language journalists were on the federal payroll.

''There is nothing suspect in this,'' Cao said. ``I would do it for free. But the regulations don't allow it. I charge symbolically, below market prices.''


Ferre, the opinion page editor for Diario las Americas, was paid $4,325 from 2001 to 2005. She said the payments did not compromise her journalistic integrity. She was paid to be a guest on TV Martí shows and said her point of view was never suppressed.

''Guests are being paid for their time that they have to take in order to be able to accommodate the program,'' she said.

Ethicists say that it's common for journalists to be compensated by other media outlets but not by the government, built on principles that espouse an independent press.


'This is such an obvious textbook case,'' said University of Florida journalism professor Jon Roosenraad. 'This is exactly like a business reporter during the day going out and moonlighting as a PR [public relations] person for a local company at night and then going back to the paper the next day and writing about `his' company.''

Total payouts since 2001 range from $1,550 to Radio Mambi commentator Ninoska Perez-Castellón to $174,753 for El Nuevo Herald's Alfonso, the government payment records show. The payments -- which range from $75 to $100 per appearance -- are to host or appear on the government-produced shows.

The Miami Herald's review of dozens of articles by the El Nuevo Herald journalists -- including several about TV Martí or Radio Martí -- found no instance in which the reporters or columnists disclosed that they had received payment.

Two ethics experts compared it to the case of Armstrong Williams in 2005, when it was revealed that the Bush administration had paid the prominent pundit to promote its education policy, No Child Left Behind, on his nationally syndicated television show.

Herald staff writers Jasmine Kripalani, Luisa Yanez, Casey Woods and Alfonso Chardy contributed to this report.

Link to comment
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now

  • Create New...