Jump to content

Rupert Murdoch and the Corruption of the British Media


Recommended Posts

Former News of the World executive Ian Edmondson jailed for phone hacking


The 45-year-old former News of the World executive at the centre of the phone hacking scandal admitted offence


The Telegraph


November 7, 2014


http://www.telegraph.co.uk/news/uknews/phone-hacking/11215669/Former-News-of-the-World-executive-Ian-Edmondson-jailed-for-phone-hacking.html




Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

News Corp won't be prosecuted in US in relation to phone hacking

News Corp has been notified it will not face charges in the US in relation to phone hacking and payments to public officials by US authorities

The Guardian

Feb. 2, 2015

Rupert Murdoch’s News Corporation will not face any charges in the US in relation to phone hacking and payments to public officials by News of the World journalists in the UK, the company said.

“News Corporation was notified by the United States Department of Justice that it has completed its investigation of voicemail interception and payments to public officials in London and is declining to prosecute the company or 21st Century Fox,” the company said in a regulatory filing.

The company had faced the threat of an investigation under the US Foreign Corrupt Practices Act (FCPA), which bans US companies from attempting to bribe foreign officials.

Gerson Zweifach, general counsel for both News Corp and 21st Century Fox, Murdoch’s film and TV business, said: “We are grateful that this matter has been concluded and acknowledge the fairness and professionalism of the Department of Justice throughout this investigation.”

It is understood there has been no background settlement with the Department of Justice in order to avoid a full-blown investigation, contrary to speculation in New York over a year ago that the company was looking at a possible payment of over $850m.

The Department of Justice (DoJ) said: “Based upon the information known to the Justice Department at this time, it has closed its investigation into News Corp regarding possible violations of the Foreign Corrupt Practices Act concerning bribes allegedly paid for news leads. If additional information or evidence should be made available in the future, the Department reserves the right to reopen the inquiry.”

The Securities and Exchange Commission (SEC), the US regulator, declined to comment.

Experts had said it was unlikely that News Corp would face a US investigation in direct relation to phone hacking, unless it could be proved that News Corp employees hacked people’s phones while they were in the US. The actor Jude Law has claimed that his phone, and that of his assistant, were hacked shortly after arriving at New York’s JFK airport. Their mobile telephones were operating on US networks, meaning that regardless of where the alleged hacker was based, US law could apply.

However, legal experts said it was possible that US authorities could investigate News Corp over News of the World journalists’ alleged payments to police and other officials as this would breach the strict FCPA rules design to stamp out bad behaviour by US companies abroad.

Norman Siegel, the US attorney for a group of relatives of September 11 victims who suspected they may have been hacked, said they had been blindsided by Monday’s announcement.

“The attorney general promised my clients that before the department published any statement, they would meet with us, and explain what their inquiry had found and what their conclusions were,” Siegel said. “So this is very disappointing that they did not fulfil their promise. I will be calling the attorney general to request that meeting.”

Murdoch closed the News of the World in 2011 after it was revealed that reporters from the paper had hacked into the voicemails of Milly Dowler, a missing schoolgirl who had been murdered. Both Murdoch and his son James were called to testify before parliament.

The decision not to prosecute News Corp comes seven months after the marathon hacking trial which saw Rebekah Brooks, the company’s former chief executive of its British publishing operation News International, cleared of both hacking and charges that she approved payments to public officials.

Andy Coulson, Brooks’ former deputy editor at the News of the World, along with four newsdesk executives, Greg Miskiw, Neville Thurlbeck, James Weatherup and Ian Edmondson, were either found guilty or pleaded guilty to voicemail interception.

A sixth former News of the World employee, reporter Dan Evans, also pleaded guilty to hacking including the interception of voicemails left by actor Sienna Miller on the phone of James Bond star Daniel Craig.

Since September, 11 journalists employed or formerly employed by News of the World and the Sun have been tried in relation to allegations of payments to public officials and to handling stolen mobile phones handed into the paper.

Four former or current Sun journalists have been found not guilty on charges relating to payments. Five Sun journalists face retrial in relation to similar charges after juries could not reach a verdict.

One Sun journalist has been found guilty in relation to a mobile phone while one former Sun journalist has been found not guilty to a similar charge.

A further four Sun journalists are currently on trial at the Old Bailey in London charged with conspiring to cause misconduct in public office in relation to alleged unlawful payments to public officials for stories.

At the height of the investigation into alleged malpractice at the News of the World, influential Democratic senator Jay Rockefeller, said the hacking scandal “raises questions about whether the company has broken US law”.

Last year, the DOJ and SEChanded out several large fines in relation to FCPA investigations including $772m to French industrial giant Alstom, $135m to Avon and $108m to Hewlett-Packard.

Murdoch split his newspaper operations from his Fox entertainment empire last year.

Link to comment
Share on other sites

Murdoch, Scaife and CIA Propaganda

December 31, 2014

Special Report: The rapid expansion of America’s right-wing media began in the 1980s as the Reagan administration coordinated foreign policy initiatives with conservative media executives, including Rupert Murdoch, and then cleared away regulatory hurdles, reports Robert Parry.

By Robert Parry

The Reagan administration pulled right-wing media executives Rupert Murdoch and Richard Mellon Scaife into a CIA-organized “perception management” operation which aimed Cold War-style propaganda at the American people in the 1980s, according to declassified U.S. government records.

Although some records relating to Murdoch remain classified, several documents that have been released indicate that he and billionaire Scaife were considered sources of financial and other support for President Ronald Reagan’s hard-line Central American policies, including the CIA’s covert war in Nicaragua.

A driving force behind creation of Reagan’s extraordinary propaganda bureaucracy was CIA Director William Casey who dispatched one of the CIA’s top covert action specialists, Walter Raymond Jr., to the National Security Council to oversee the project. According to the documents, Murdoch was brought into the operation in 1983 – when he was still an Australian citizen and his media empire was much smaller than it is today.

Charles Wick, director of the U.S. Information Agency, arranged at least two face-to-face meetings between Murdoch and Reagan, the first on Jan. 18, 1983, when the administration was lining up private financing for its propaganda campaign, according to records at the Reagan presidential library in Simi Valley, California. That meeting also included lawyer and political operative Roy Cohn and his law partner Thomas Bolan.

The Oval Office meeting between Reagan and Murdoch came just five days after NSC Advisor William Clark noted in a Jan. 13, 1983 memo to Reagan the need for non-governmental money to advance the project. “We will develop a scenario for obtaining private funding,” Clark wrote, as cited in an unpublished draft chapter of the congressional Iran-Contra investigation.

Clark then told the President that “Charlie Wick has offered to take the lead. We may have to call on you to meet with a group of potential donors.”

The documents suggest that Murdoch was soon viewed as a source for that funding. In an Aug. 9, 1983 memo summing up the results of a Casey-organized meeting with five leading ad executives regarding how to “sell” Reagan’s aggressive policies in Central America, Raymond referred to Murdoch as if he already were helping out.

In a memo to Clark, entitled “Private Sector Support for Central American Program,” Raymond criticized a more traditional White House outreach program headed by Faith Whittlesey as “preaching to the converted.”

Raymond told Clark that the new project would involve a more comprehensive approach aimed at persuading a majority of Americans to back Reagan’s Central American policies, which included support for right-wing regimes in Guatemala and El Salvador as well as the Contra rebels fighting the leftist Sandinista government of Nicaragua.

“We must move out into the middle sector of the American public and draw them into the ‘support’ column,” Raymond wrote. “A second package of proposals deal with means to market the issue, largely considering steps utilizing public relations specialists – or similar professionals – to help transmit the message.”

To improve the project’s chances for success, Raymond wrote, “we recommended funding via Freedom House or some other structure that has credibility in the political center. Wick, via Murdoch, may be able to draw down added funds for this effort.”

Raymond included similar information in a separate memo to Wick in which Raymond noted that “via Murdock [sic] may be able to draw down added funds” to support the initiative. (Raymond later told me that he was referring to Rupert Murdoch.)

In a March 7, 1984 memo about the “‘Private Funders’ Project,” Raymond referred to Murdoch again in discussing a request for money from longtime CIA-connected journalist Brian Crozier, who was “looking for private sector funding to work on the question of ‘anti-Americanism’ overseas.”

Raymond wrote: “I am pursuaded [sic] it is a significant long term problem. It is also the kind of thing that Ruppert [sic] and Jimmy might respond positively to. Please look over the stack [of papers from Crozier] and lets [sic] discuss if and when there might be further discussion with our friends.”

Crozier, who died in 2012, had a long history of operating in the shadowy world of CIA propaganda. He was director of Forum World Features, which was set up in 1966 by the Congress for Cultural Freedom, which received covert funding from the CIA. Crozier also acknowledged in his memoir keeping some of his best stories for the CIA.

At least one other document related to Murdoch’s work with USIA Director Wick remains classified, according to the National Archives. Murdoch’s News Corp. has not responded to requests for comment about the Reagan-era documents.

Helping Murdoch

Murdoch, who became a naturalized citizen of the United States in 1985 to meet a regulatory requirement that U.S. TV stations must be owned by Americans, benefited from his close ties to both U.S. and British officialdom.

On Monday, the UK’s Independent reported that Ed Richards, the retiring head of the British media regulatory agency Ofcom, accused British government representatives of showing favoritism to Murdoch’s companies.

Richards said he was “surprised” by the informality, closeness and frequency of contact between executives and ministers during the failed bid by Murdoch’s News Corp. for the satellite network BSkyB in 2011. The deal was abandoned when it was discovered that journalists at Murdoch’s News of the World tabloid had hacked the phone of murdered schoolgirl Milly Dowler and others.

“What surprised everyone about it – not just me – was quite how close it was and the informality of it,” Richards said, confirming what had been widely reported regarding Murdoch’s access to powerful British politicians dating back at least to the reign of Prime Minister Margaret Thatcher in the 1980s. The Reagan documents suggest that Murdoch built similarly close ties to leading U.S. politicians in the same era.

In 1983, Murdoch’s rising media empire was still based in Australia with only a few U.S. properties, such as the Star tabloid and the New York Post. But he was eyeing expansion into the U.S. media market. In 1984, he bought a stake in 20th Century Fox and then six Metromedia television stations, which would form the nucleus of Fox Broadcasting Company, which was founded on Oct. 9, 1986.

At the time, Murdoch and other media moguls were lobbying for a relaxation of regulations from the Federal Communications Commission, a goal that Reagan shared. Under FCC Chairman Mark Fowler, the Reagan administration undertook a number of steps favorable to Murdoch’s interests, including increasing the number of TV stations that any single entity could own from seven in 1981 to 12 in 1985.

In 1987, the “Fairness Doctrine,” which required political balance in broadcasting, was eliminated, which enabled Murdoch to pioneer a more aggressive conservatism on his TV network. In the mid-1990s, Murdoch expanded his political reach by founding the neoconservative Weekly Standard in 1995 and Fox News on cable in 1996. At Fox News, Murdoch has hired scores of prominent politicians, mostly Republicans, putting them on his payroll as commentators.

Last decade, Murdoch continued to expand his reach into U.S. mass media, acquiring DirecTV and the financial news giant Dow Jones, including The Wall Street Journal, America’s leading business news journal.

Scaife’s Role

Richard Mellon Scaife exercised his media influence on behalf of Reagan and the conservative cause in a different way. While the scion of the Mellon banking, oil and aluminum fortune did publish a right-wing newspaper in Pittsburgh, the Tribune Review, Scaife mostly served as a financial benefactor for right-wing journalists and think tanks.

Indeed, Scaife was one of the original financiers of what emerged as a right-wing counter-establishment in media and academia, a longstanding goal of key Republicans, including President Richard Nixon who recognized the importance of propaganda as a political weapon.

According to Nixon’s chief of staff H.R. Haldeman, as reported in The Haldeman Diaries, one of Nixon’s pet ideas was to build a network of loyal conservatives in positions of influence. The President was “pushing again on project of building our establishment in press, business, education, etc.,” Haldeman wrote in one entry on Sept. 12, 1970.

Financed by rich conservative foundations and wealthy special interests, Nixon’s brainchild helped tilt politics in favor of the American Right with Richard Mellon Scaife one of the project’s big-money godfathers. By using family foundations, such as Sarah Scaife and Carthage, Scaife joined with other leading right-wing foundations to fund think tanks, such as the Heritage Foundation, which Scaife helped launch in 1973.

In 1978, Nixon’s friend and Treasury Secretary William Simon provided more impetus to this growing machine, declaring in his book, Time for Truth: “Funds generated by business … must rush by the multimillion to the aid of liberty … to funnel desperately needed funds to scholars, social scientists, writers and journalists who understand the relationship between political and economic liberty.”

With Reagan’s inauguration in 1981 – and Casey’s selection as CIA director – Scaife and other right-wing ideologues were in position to merge their private funding with U.S. Government money in pursuit of the administration’s geopolitical goals, including making sure the American people would not break ranks as many did over the Vietnam War.

Building the Operation

On Nov. 4, 1982, Raymond, after his transfer from CIA to the NSC staff but while still a CIA officer, wrote to NSC Advisor Clark about the “Democracy Initiative and Information Programs,” stating that “Bill Casey asked me to pass on the following thought concerning your meeting with Dick Scaife, Dave Abshire [then a member of the President’s Foreign Intelligence Advisory Board], and Co.

“Casey had lunch with them today and discussed the need to get moving in the general area of supporting our friends around the world. By this definition he is including both ‘building democracy’ … and helping invigorate international media programs. The DCI [Casey] is also concerned about strengthening public information organizations in the United States such as Freedom House. …

“A critical piece of the puzzle is a serious effort to raise private funds to generate momentum. Casey’s talk with Scaife and Co. suggests they would be very willing to cooperate. … Suggest that you note White House interest in private support for the Democracy initiative.”

In subsequent years, Freedom House emerged as a leading critic of Nicaragua’s Sandinista government, which Reagan and Casey were seeking to overthrow by covertly supporting the Contra rebels. Freedom House also became a major recipient of money from the U.S.-funded National Endowment for Democracy, which was founded in 1983 under the umbrella of the Casey-Raymond project.

The role of the CIA in these initiatives was concealed but never far from the surface. A Dec. 2, 1982 note addressed to “Bud,” a reference to senior NSC official Robert “Bud” McFarlane, described a request from Raymond for a brief meeting. “When he [Raymond] returned from Langley [CIA headquarters], he had a proposed draft letter … re $100 M democ[racy] proj[ect],” the note said.

While Casey pulled the strings on this project, the CIA director instructed White House officials to hide the CIA’s role. “Obviously we here [at CIA] should not get out front in the development of such an organization, nor should we appear to be a sponsor or advocate,” Casey said in one undated letter to then-White House counselor Edwin Meese III as Casey urged creation of a “National Endowment.”

On Jan. 21, 1983, Raymond updated Clark about the project, which also was reaching out to representatives from other conservative foundations, including Les Lenkowsky of Smith-Richardson, Michael Joyce of Olin and Dan McMichael of Mellon-Scaife. “This is designed to develop a broader group of people who will support parallel initiatives consistent with Administration needs and desires,” Raymond wrote.

Bashing Teresa Heinz

One example of how Scaife’s newspaper directly helped the Reagan administration can be seen in clippings from the Tribune-Review that I found in Raymond’s files. On April 21, 1983, the newspaper published a package of stories suggesting illicit left-wing connections among groups opposed to nuclear war.

The articles leave little doubt that Scaife’s newspaper is suggesting that these anti-war activists are communists or communist fellow travelers. One headline reads: “Reds Woo Some U.S. Peace Leaders.”

Another article cites an accusation from one congressman in the 1950s, after hearings on foundation grants “to numerous Communists and Communist-front organizations,” that “Here lies the story of how Communism and Socialism are financed in the U.S. – where they get their money.” The 1983 article then asks: “Is history repeating itself?”

Ironically, one of the philanthropists who is singled out in these red-baiting articles is Teresa Heinz, then married to Sen. John Heinz, R-Pennsylvania, who died in a 1991 plane crash. In 1995, Teresa Heinz married Sen. John Kerry, D-Massachusetts, who is currently Secretary of State.

The organizational role of Casey and Raymond in this domestic propaganda campaign raised concerns about the legality of having two senior CIA officials participating in a scheme to manage the perceptions of the American people.

Both in internal documents and a deposition to the congressional Iran-Contra committee, Raymond made clear his discomfort about the possible legal violation from his and Casey’s roles. Raymond formally resigned from the CIA in April 1983, so, he said, “there would be no question whatsoever of any contamination of this.”

That sensitivity was also reflected in press guidance prepared in case a reporter noted Raymond’s CIA background and the problems it presented to the “public diplomacy” effort. If someone challenged press reports that asserted “there is no CIA involvement in the Public Diplomacy Program” and then asked “isn’t Walt Raymond, a CIA employee, involved heavily?” – the prescribed answer was:

“Walter Raymond is a member of the National Security Council staff. In the past he has worked for Defense, CIA and State. It is true that in the formative stages of the effort, Walt Raymond contributed many useful ideas. It is ironic that he was one of those who was most insistent that there be no CIA involvement in this program in any way.

“Indeed, it is a credit to the Agency that it has stressed throughout that the United States ought to be completely open about the programs it puts in place to assist in the development of democratic institutions and that none of these programs should come under the aegis of the CIA. They do not want to be involved in managing these programs and will not be. We have nothing to hide here.”

If a reporter pressed regarding where Raymond last worked, the response was to be: “He retired from CIA. He is a permanent member of the National Security Council.” And, if pressed about Raymond’s duties, the scripted answer was: “His duties there are classified.” (Raymond’s last job at the CIA was Director of the Covert Action Staff with a specialty in propaganda and disinformation.)

Beyond how Raymond’s “classified duties” contradict the assertion that “we have nothing to hide here,” there was a more deceptive element of the press guidance: it didn’t mention the key role of CIA Director Casey in both organizing and directing the project – and it suggested that Raymond’s role had been limited to offering “many useful ideas” when he was the hands-on, day-to-day manager of the operation.

Casey’s Hidden Hand

Casey’s secret role in the propaganda scheme continued well into 1986, as Raymond continued to send progress reports to his old boss, even as Raymond fretted in one memo about the need “to get [Casey] out of the loop.”

The “public diplomacy” operation was “the kind of thing which [Casey] had a broad catholic interest in,” Raymond shrugged during his Iran-Contra deposition. He then offered the excuse that Casey undertook this apparently illegal interference in domestic politics “not so much in his CIA hat, but in his adviser to the president hat.”

Though the Casey-Raymond teamwork ended with the exposure of the Iran-Contra scandal in late 1986 and with Casey’s death on May 6, 1987, its legacy continued with Scaife and other rich right-wingers funding ideological media that protected the flanks of President Reagan, his successor President George H.W. Bush and other Republicans of that era.

For instance, Scaife helped fund the work of Steven Emerson, who played a key role in “discrediting” investigations into whether Reagan’s 1980 campaign had sabotaged President Jimmy Carter’s hostage negotiations with Iran to gain an edge in that pivotal election. [see Consortiumnews.com’s “Unmasking October Surprise Debunker.”]

Scaife also helped finance the so-called “Arkansas Project” that pushed hyped and bogus scandals to damage the presidency of Bill Clinton. [see Consortiumnews.com’s “Starr-gate: Cracks on the Right.”]

Walter Raymond Jr. died on April 16, 2003. Richard Mellon Scaife died on July 4, 2014. But Rupert Murdoch, now 83, remains one of the most powerful media figures on earth, continuing to wield unparalleled influence through his control of Fox News and his vast media empire that stretches around the globe.

===========================================================================================

Investigative reporter Robert Parry broke many of the Iran-Contra stories for The Associated Press and Newsweek in the 1980s. You can buy his latest book, America’s Stolen Narrative, either in print here or as an e-book (from Amazon and barnesandnoble.com). You also can order Robert Parry’s trilogy on the Bush Family and its connections to various right-wing operatives for only $34. The trilogy includes America’s Stolen Narrative. For details on this offer, click here..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

http://www.nytimes.com/2015/04/18/world/europe/british-prosecutors-drop-charges-against-9-journalists-in-tabloid-inquiry.html

From the article:

LONDON — After a series of court reversals, prosecutors on Friday dropped charges against nine of the 12 journalists who still faced trial after police investigations into the behavior of Britain’s freewheeling tabloid press.

Those who will be spared prosecution over allegations that they paid officials for information include Andy Coulson, a former editor of The News of the World, who became a media adviser to Prime Minister David Cameron and who has already served a jail sentence for conspiring to intercept voice mail messages.

The announcement came just hours after three reporters were cleared of charges that included making illegal payments to a prison officer for information about the singer Boy George and about Jack Tweed, the widower of the TV reality star Jade Goody.

The retreat by the authorities came after a legal review and cases in which juries acquitted 13 reporters. A large-scale police inquiry followed a phone hacking scandal that, in 2011, led to the closing of The News of the World, a weekly that was owned by Rupert Murdoch.

Edited by Douglas Caddy
Link to comment
Share on other sites

"How The Media Controls Britain"

picture-5.jpg
Submitted by Tyler Durden on 09/28/2014 13:35 -0400
inSh

We have yet to read Owen Jones' "The Establishment... And how they get away with it", although Russell Brand's take of the author has certainly piqued our interest: ''Owen Jones may have the face of a baby and the voice of George Formby but he is our generation's Orwell and we must cherish him." We do know, however, that the young author and Guardian columnist is one of those who are not afraid to think critically while accepting there is far more than meets the eye, and certainly than the controlled media would like revealed. To wit, from the book's official blurb:

The following infographic from the book, showing "how the media controls Britain" reveals the schism between popular British sentiment about key social issues courtesy of media influences and reality, indicating that the "establishment" is more than happy to sow discord within the working/middle classes using its traditional "objective" distribution channels, while it remains aloof, collecting the rent its record capital provides.

Behind our democracy lurks a powerful but unaccountable network of people who wield massive power and reap huge profits in the process. In exposing this shadowy and complex system that dominates our lives, Owen Jones sets out on a journey into the heart of our Establishment, from the lobbies of Westminster to the newsrooms, boardrooms and trading rooms of Fleet Street and the City. Exposing the revolving doors that link these worlds, and the vested interests that bind them together, Jones shows how, in claiming to work on our behalf, the people at the top are doing precisely the opposite. In fact, they represent the biggest threat to our democracy today - and it is time they were challenged.

brits%20mediar_0.jpg

And while the middle class around the world fights for scraps, and has seen its real wages over the past three decades largely unchanged, the "establishment", wrapped in a comfortable cocoon spun by the captured media, benefits:

barc%20bp%20comp_0.jpg

Edited by Steven Gaal
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

THE DISINFORMATION and CORRUPTION GOES MULTIGENERATIONAL (GAAL) :news

___________________________________________________________________________

The powerful Rupert Murdoch crowns his sons as the new kings of his self-built empire

By Benzamin H on June 14, 2015

=

http://www.benchmarkreporter.com/the-powerful-rupert-murdoch-crowns-his-sons-as-the-new-kings-of-his-self-built-empire/4911/

=

Rupert Murdoch, king of one of the most dominant empires in the history of media is now ready to pass the crown to his empire. The crown stays within the family, as the reports this week indicates the powerful and decipherable 84 years old Rupert Murdoch is ready to appoint James and Lachlan his sons as the new heirs of his empire.
James will serve the company as the Chief Executive Office while Lachlan will hold the position of Executive Co-Chairman of the Twenty-First Century Fox Inc.

The 42 year old James Murdoch is currently in charge as the Fox’s co-chief operating office, where Lachlan 43 years old the elder brother of James is the non-executive co-chairman. Many people find it interesting that James who was a Harvard dropout and also owned a record label company is now taking over one of the biggest entertainment company in the world.

James and Lachlan will be in charge of the company, while Rupert himself will continue his affiliation with the company as a co-chair on the board of the company. Other siblings of James and Lachlan are very small to be brought into the family business.Analyst of the Twenty-First Century Fox Douglas Creutz told NBC that James has jumped his elder brother only because he has a fine operational experience. Another reason for this seems to be the support of Prince Alwaleed bin Talal, the investor and family support of Fox Inc.

According to the king James understands the business and its integrity really well and proves himself to be an effective member of the company. He believes that James can control the digital technology as he starts to handle the company with his hands.

Fox’s own analysts find James to be forceful when it comes to dealing with investors. He makes sure not to venture his emotions into his business, unlike his father Rupert Murdoch.

According to the news, Fox’s operations will now be more interesting to watch as for the first time the two brothers will be seen to work as partners. Also with Chase Carey the Chief operating officer leaving, it will be attention seeking to watch them work without a stronger pillar of the Fox empire.

Edited by Steven Gaal
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...

Rebekah Brooks' ex-security boss vows to 'blow whistle'
Mark Hanna says he is disgusted Brooks has been re-employed and will reveal details of time at Murdoch papers
Guardian, September 4, 2015

http://www.theguardian.com/media/2015/sep/04/rebekah-brooks-ex-security-boss-vows-to-blow-whistle

https://www.youtube.com/watch?v=fdXZdcC_KiE&feature=player_embedded

Edited by Douglas Caddy
Link to comment
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...