Jump to content
The Education Forum

Dalibor Svoboda

Members
  • Content Count

    478
  • Joined

  • Last visited

About Dalibor Svoboda

  • Rank
    Advanced Member

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Location
    Fredrika Bremergymnasiet, Stockholm

Recent Profile Visitors

36,245 profile views
  1. Vladimire

    Odpovedel jsem Ti mejlem ale nejsem si jisty, ze jis ho dostal.

    Mluvil jsem s lidmi kteri by meli zajem Vase zaky potkat.

    Napis anglicky na adresu johan.rubbestad@edu.haninge.se (ucitel) a na www.fredrikgymnasiet.se (reditelka) o co se jedna.

    Posli me kopii na dalibor.svoboda@edu.haninge.se

    Dalibor

  2. Komunisté chtějí měnit učebnice PRAHA 6. března 2009 | 20:25 Komunisté obnovili boj za socialistickou výuku dějepisu na školách. V lednu pražská komunistka Marta Semelová podepsala výzvu, v níž žádala, aby učitelé zmiňovali i kladné stránky minulého režimu. Nyní se do věci vložila Semelovou vedená Odborná sekce školství Ústředního výboru KSČM a v několikastránkovém textu s názvem „Zajímalo by nás...“ se pustila do polemiky s konkrétními učebnicemi. Semelová a spol. autorům knih vyčítají řadu chyb a záměrných manipulací. Vadí jim například naprostou většinou odborníků podporované tvrzení, že
  3. Před několikami dny upoutal moji pozornost článek hodnotící výuku moderních dějin na českých školách. Pod rubrikou Výuka novodobých dějin se zlepší popisuje článek v Lidových Novinách znalosti žáků větou ”Máme nedostatečné či nemáme téměř žádné informace o období mezi lety 1948 a 1989” . Tahle i dost překvapitelná situace přišla na vědomí ministra školstvi s pomocí průzkumu udělaného společností Člověk v tísni. Podle Karla Strachoty, ředitele programu Jeden svět ve školách je výuka novodobých dějin nekoncepční, chybí pomůcky i metodické materiály. Část učitelů se dokonce tomuto tématu prý
  4. Nesestříhané 56 minutové intervju s paní Danou Zátopkovou je možné si prohlédnout na adrese: http://www.vimeo.com/1818605
  5. One of the students from the last year of The Learning Bridge activity made a wonderful digital storytelling Me and my grandfather which can now be seen at: http://www.tollmar.com/svoboda/fb_e_help.htm
  6. Měl jsem radost když jsem před pár dny dostal tento mail. Vážení, na webové adrese projektu "Bojovníci proti totalitě pohledem dětí" jsou k dispozici základní informace o tomto projektu. Viz: http://www.bojovniciprotitotalite.cz/pages/show/10/ Naše ZŠ je v rámci Libereckého kraje jednou ze dvou základních škol, které se do projektu zapojily. V rámci hlasování veřejnosti můžete případně po shlédnutí dát svůj hlas pro náš dokument, na této adrese http://www.bojovniciprotitotalite.cz/videa/show/56/ Dokument natočila tvůrčí skupina žáků 9. tříd pod vedením našich pedagogů. Podrobnější i
  7. Od profesora Jirky Janecka z Drnholce jsem nedavno obdrzel mail s nasledujicim textem: Ná žádost naší členky a organizátorky letní školy historie dr. Jany Kohnové Vám posíláme informaci o XXI. ročníku LŠ historie pořádané PedF UK jako obvykle na FF UK. Dodatečně byl připojen zatím pracovní program LŠ. Rádi to činíme a věříme, že i letos se mnoho z našich členů LŠ účastní a obohatí své poznatky i o setkání se zajímavými přednášejícími. Výbor ASUD A na pripojenych dokumentech byla nasledujici pozvanka: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta ve spolupráci s Filozofickou fakultoua Ná
  8. Ve středu 2. dubna 2008 u příležitosti zahájení Pedagogických dnů na Univerzitě Hradec Králové vystoupil prof. PhDr. Petr Piťha, CSc., s přednáškou „Velká iluze českého školství“, která se okamžitě stala jedním z nejvyhledávanějších současných textů o povaze školního vzdělávání u nás: Kopíruje se, přeposílá e-maily a lavinovitě šíří ze sborovny do sborovny. Velká iluze českého školství Příští rok tomu bude 20 let od pádu komunistického totalitního režimu. Je to doba stejně dlouhá jako trvání 1. československé republiky. Snaha srovnávat vývoj vzdělanosti a školství v období 1918-38 a 1989-20
  9. V dnešních Lidovkách mě překvapil článek o reformě v českém školství co se týče věku žáků: Mimořádně nadané děti už nebudou muset čekat na své šesté narozeniny, aby mohly zasednout do školních lavic. Jejich rodiče budou v odůvodněných případech moci požádat, aby jejich potomek nastoupil do první třídy už v pěti letech. Tuto a dalších 49 novinek vpravilo ministerstvo školství do novely školského zákona, která míří do vlády. Lidové noviny 12.3. 2008 Je vždy zajímavé srovnat jak skoro stejnorodé země mají rozličné přístupy k zákonům a předpisům. Ve Švédsku se otázka kdy by měly děti začít
  10. Začíná školní revoluce Prvňáci a šesťáci, kteří dnes po dvouměsíčních prázdninách zasednou do školních lavic, se mohou těšit na „nové“ učitele. Dnešek je totiž dnem, kdy na základních školách startuje dlouho očekávaná reforma. Spočívá v tom, že zaniknou státem dané vyučovací osnovy a místo nich si každá škola připraví vlastní vzdělávací plán. Kantoři by měli učit moderněji – přestat tolik dbát na encyklopedické znalosti a více své žáky připravovat na pozdější život. Kromě znalostí by je tak měli učit hlavně samostatnosti, sebevědomí a týmové spolupráci. Novinka se rozjíždí zatím jen v prvníc
  11. Životopisy českých žen jsou pouze jednou a menší částí projeku E-Help. Minulý rok jsem začal dělat filmované intervju s ženami, které by svýmy prožitýmy životy pomohly zviditelnět českou historii 20 století. V ůnoru lonského roku jsem natočil jednohodinové intervju s paní Danou Zátopkovou a druhý den potom s bývalou politickou vězkyní Julií Hruškovou. Na podzim toho samého roku mně dovolila paní dr. Nadežda Kavalírová, předsedkyně Svazu politických věznů intervju pár dní pred mojím odjezden do Hořic kde jsem navštívil a udělal intervju s paní Hanou Truncovou, která též strávila mnoho let
  12. Historie českých žen 19. a 20. století je nyní uveřejněna na vebové stránce projektu E-HELP http://www.school-portal.co.uk/GroupHomepa...p?GroupId=59838 pod rubrikou A history of Czech and Czechoslovakian women during the 19th and 20th centuries V této části jsou tez publikovany, životopisy čtyř českých žen dvacátého století. Jedná se o životopisy Emmy Destinové, Mileny Jesenské Marie Čermínové a dr.Milady Horákové. Připomínky a návrhy na vylepšení jsou vítány.
  13. Läste en kommentar i SvD i tisdags med namn Kravlös skola skapar lättstyrda medborgare angående boken ”Uppfostran och utbildning” skriven av professor i spanska Inger Enkvist. Jag citerar från kommentaren: ”Skolan är det moderna samhällets sätt att försäkra sig om sin fortlevnad” skriver Inger Enkvist, professor i spanska i Lund och flitig skoldebattör, i sin nya bok ”Uppfostran och utbildning” (SNS Förlag). Skolan handlar inte bara om att överföra kunskaper och färdigheter, utan också om att introducera unga människor i medborgarskap. En demokrati, som lägger makten i händerna på medborgarn
  14. V poslednim magazinu ”Skolni Svet” ,ktery jsem dostal od me odborove organizace byl nejzajimavejsi clanek napsany jednim osmdesatiletym duchodcem a byvalym ucitelem. Popisuje jak jiz pred ctyriceti lety , aby mel argumenty vuci kritikum, meril behem jednoho roku svuj pracovni cas. Na jednu hromadku skladal kazdy den sve vyucovaci hodiny na druhou cas, ktery venoval skole svymi pripravkami, opravovanim pisemek a studiem kterym neustale zlepsoval svoji pedagogickou a profesionalni dovednost. Obe hromadky byli skoro uplne stejne a kdyz vsechen ten svuj nasbirany pracovni cas prirovnal se stati
  15. Mám pocit, že nebudu umět na tenhle příspěvek dobře odpovědět. Avšak proč tedy nezačít popisem jak učíme/ neučíme livskunskap na naší švédské škole? Občanská výchova (ve švédštině samhällskunskap= občanske znalosti ) je u nás předmět do kterého se vleze cokoliv. Podle učebnic a osnov by se v něm mělo vyučovat v prvním ročníku o demografických otázkách, trhu práce, tisku, rozhlase a televizi, ideologiích, demokracii, vládě a parlamentu a sociálních otázkách jako například o drogách a kouření anebo kriminalitě. V druhém ročníku by se měly probrat ekonomické otázky a ve třetím ročníku mezin
×
×
  • Create New...