Jump to content
The Education Forum

lisa pease enquiry information needed


Bernice Moore
 Share

Recommended Posts

From: Lisa Pease [mailto:lpease@frontier.com]

Sent: Saturday, November 06, 2010 5:15 PM

To: 'Lisa Pease'

Subject: Looking for info on www.indiadaily.com

When I saw Michele Bachmann claiming that Obama’s trip to India was costing $200 million a day, that sounded inflated beyond any reality. (The White House won’t release the official numbers, but say this is way off the actual cost.) So I wondered, as did Anderson Cooper who asked, where she got her information. She cited an Indian news site, and I thought immediately, I’ll bet I know which one.

How could I possibly know which source in India she had used?

Because there’s a site called “India Daily” that seems to carry stories that might well be deliberate disinformation. I learned of this site while watching emails between people connected with the intelligence and military establishment fly by me in private correspondence over the last few years. More than once I’ve thought, this site can’t be ‘real.’

So when Bachmann’s story surfaced, I tracked down the early stories on the Web. Sure enough, it appears India Daily was the original source, and others picked it up from there.

India Daily is a strange site. There’s no way to submit articles. There’s no contact information. There’s a generic form to submit if you want to advertise on the site. (I wonder if anyone ever answers?) Given the strange nature of the articles that appeared there over time, in the back of my mind, I’ve always suspected that site was not run by anyone in India. While there appear to be stories about India, those were never the links and stories sent to me. I’m wishing now I had saved the links so you could see what I mean.

The site is a .com domain, which is also odd, because all countries have their own domain. Indian sites end with .in for India, just as UK sites end with .uk. Der Spiegel, the famous German magazine, is in the .de (Deutschland) domain.

In the wake of the Bachmann slur, I decided to put this to the test. I used a whois server to find out who owned the domain. It’s registered under GoDaddy.com, a US company headquartered in Arizona and indeed, the server is definitely located in Arizona.

Is IndiaDaily.com a CIA site? Who really runs this site?

I’m sharing this around in case others know more. I would NEVER cite anything published on this site as fact, from what I’ve seen of it. I’d not be impressed by others who did.

Who is behind this site? Who sent Bachmann a link to it? (I can hardly imagine her reading that site as part of her daily browsing.)

If someone sends YOU a link to India Daily, I’d love to know who that was. I’m very interested in who is behind this site. In the past, the CIA had to work hard to plant a story and hope it would blowback to the United States. Now, it might be as easy as posting to an Arizona server….

Link to comment
Share on other sites

From: Lisa Pease [mailto:lpease@frontier.com]

Sent: Saturday, November 06, 2010 5:15 PM

To: 'Lisa Pease'

Subject: Looking for info on www.indiadaily.com

When I saw Michele Bachmann claiming that Obama’s trip to India was costing $200 million a day, that sounded inflated beyond any reality. (The White House won’t release the official numbers, but say this is way off the actual cost.) So I wondered, as did Anderson Cooper who asked, where she got her information. She cited an Indian news site, and I thought immediately, I’ll bet I know which one.

How could I possibly know which source in India she had used?

Because there’s a site called “India Daily” that seems to carry stories that might well be deliberate disinformation. I learned of this site while watching emails between people connected with the intelligence and military establishment fly by me in private correspondence over the last few years. More than once I’ve thought, this site can’t be ‘real.’

So when Bachmann’s story surfaced, I tracked down the early stories on the Web. Sure enough, it appears India Daily was the original source, and others picked it up from there.

India Daily is a strange site. There’s no way to submit articles. There’s no contact information. There’s a generic form to submit if you want to advertise on the site. (I wonder if anyone ever answers?) Given the strange nature of the articles that appeared there over time, in the back of my mind, I’ve always suspected that site was not run by anyone in India. While there appear to be stories about India, those were never the links and stories sent to me. I’m wishing now I had saved the links so you could see what I mean.

The site is a .com domain, which is also odd, because all countries have their own domain. Indian sites end with .in for India, just as UK sites end with .uk. Der Spiegel, the famous German magazine, is in the .de (Deutschland) domain.

In the wake of the Bachmann slur, I decided to put this to the test. I used a whois server to find out who owned the domain. It’s registered under GoDaddy.com, a US company headquartered in Arizona and indeed, the server is definitely located in Arizona.

Is IndiaDaily.com a CIA site? Who really runs this site?

I’m sharing this around in case others know more. I would NEVER cite anything published on this site as fact, from what I’ve seen of it. I’d not be impressed by others who did.

Who is behind this site? Who sent Bachmann a link to it? (I can hardly imagine her reading that site as part of her daily browsing.)

If someone sends YOU a link to India Daily, I’d love to know who that was. I’m very interested in who is behind this site. In the past, the CIA had to work hard to plant a story and hope it would blowback to the United States. Now, it might be as easy as posting to an Arizona server….

It's probably owned by somebody at Fox :D

Link to comment
Share on other sites

According to the NY Times the original source of the claim is an Indian TV station website but the linked article is atributed to the "Press Trust of India" which according to Anderson Cooper was the original source. There are a number of problems

Mumbai: The US would be spending a whopping $200 million (Rs. 900 crore approx) per day on President Barack Obama's visit to the city.

"The huge amount of around $200 million would be spent on security, stay and other aspects of the Presidential visit," a top official of the Maharashtra Government privy to the arrangements for the high-profile visit said.

1) the unidentified reporter said 200 million a day but the unnamed source only said $ 200 million.

2) I doubt Indian federal government officials let alone state government ones would be privy to how much is being spent.

3) the amount is absurdly high "A General Accounting Office report calculated that President Clinton’s similar 12-day trip to Africa in 1998 cost $42.8 million, or about $3.6 million a day."

http://thecaucus.blogs.nytimes.com/2010/11/05/india-on-200-million-a-day-no/

http://www.ndtv.com/article/india/us-to-spend-200-mn-a-day-on-obama-s-mumbai-visit-64106

Read more at: http://www.ndtv.com/article/india/us-to-spend-200-mn-a-day-on-obama-s-mumbai-visit-64106?cp

Link to comment
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...